2012. július 16., hétfő

Európa kupa két felvonásban

A hétvégén Tiszaújvárosban voltunk, hogy ismét megmérettessük magunkat a nemzetközi mezőnyben. Ez a verseny egy kicsit eltért a megszokottól. A versenytáv rövidebb lett: 500m úszás, 12km kerékpár és 3,5km futás. Szombaton délután 4 órakor két futamban indították el a női junior mezőnyt. A selejtezőfutamok első 12 versenyzője jutott tovább a vasárnapi Európa kupára (+1 fő idő alapján) Ezen a versenyen senki nem hajtott maximálisan, a cél az volt, hogy indulhassunk a döntőn. Hetedik idővel jöttem ki a vízből és pár emberrel összeállva feltekertünk a második bolyra. Futáson nem történtek nagy dolgok. Jóleső lendületes futással elsőként értem célba. Már csak a vasárnapi versenyre koncentráltam.


Vasárnap kicsit borús reggelre ébredtünk. Néha még az eső is szemerkélt, de szerencsére nagy vihar nem lett belőle. 12:45-kor álltunk rajthoz. Én a 4-es rajtszámmal kedvemre választhattam helyet a ponton szélén. Úszáson pontosan tudtam, mit akarok tanulva a tegnapi hibáimból. A rajtjel után elégedetten tempóztam a mezőny elején, mire valaki megfogta a lábam, visszahúzott és egyszerűen átúszott rajtam, na meg az utána lévő másik három is. Amikor végre levegőhöz jutottam elkeseredve tapasztaltam, hogy igencsak hátra kerültem. Van ilyen, irány az eleje! gondoltam és őrült hajtásba kezdtem, hogy majd bringán elcsíphessek egy bolyt. Ez sikerült is. 9-en voltunk a második csapatban előttünk ugyanennyien az elsőben. Szépen felhoztuk őket és együtt haladtunk. Időközben eleredt az eső, ami kicsit veszélyesebbé tette a kerékpározást, de szerencsére nem esett el senki. Négy kör után végre leszálltunk a bringáról és az egyik leggyorsabb depóidővel másodikként kezdtem meg a futást. Hárman megléptünk a mezőnytől. Egy szlovák és egy észt lánnyal diktáltuk a tempót, de az első kör után az észt Kaidi Kivioja nem bírta az iramot, leszakadt így ketten maradtunk a szlovák, Ivana Kuriačkovával. Futás végén mindketten egyre fokoztuk a tempót, de ő bizonyult erősebbnek. 5 másodperccel lemaradva az ezüstérmet hozhattam el. Nagyon örülök és elégedett vagyok ezzel az eredménnyel, úszáson nem számítottam dobogóra. De mindig van hova fejlődni és nincs olyan verseny amiből ne lehetne valami újat tanulni. A tiszaújvárosi Európa kupa egyedüli magyar dobogósa lettem. Számomra azért is értékes ez a helyezés, mert sokáig sérüléssel küszködtem. Ezzel az eredményemmel nagyot léptem előre az európai junior ranglistán amin jelenleg a 3. helyen állok.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése